Jasnoocy

Oto i pierwszy ‚detal’ Oceanu, opis jednego z pomysłów na postać. Spodziewajcie się więcej aktualizacji na tej zasadzie – jeden tekst o podstawach settingu + jeden konkretny pomysł. Miłej lektury!

Jasnoocy

Bogowie Oceanu nie mają kapłanów w tradycyjnym tego słowa znaczeniu, mają jednak wybrańców. Są nimi Jasnoocy – ludzie tak pełni wiary w świat, że potrafią czynić nią cuda. Naczelnym przykazaniem dla ludów Oceanu jest dążyć do czegoś dobrego w życiu, zaś Jasnoocy to ci, którzy dążyli tak wytrwale, że otworzyli się na najgłębsze prawdy wszechświata. Nieważne, w co wkładali swą pasję – czy w podróże, wynalazki, magię, sztukę, miłość czy coś jeszcze innego – ważne, że pozwoliło im to żyć w poczuciu nieustającego cudu. I że czuli, że ich ścieżka nie jest jedyną prawdziwą – by zostać Jasnookim, trzeba nie tylko poświęcić się jakiemuś aspektowi życia, ale też szanować inne i rozumieć ich związek z własną pasją.

Przebudzenie Jasnookiego następuje zwykle, gdy dokona czegoś niezwykłego w związku ze swoją pasją – odkryje nową gwiazdę, stworzy arcydzieło lub spędzi pierwszą noc z miłością swojego życia. Jego oczy nabierają niezwykle ciepłego blasku, zaś w duszy gości radosny spokój – patroni tego, dla czego żył, otaczają go swą osobistą przyjaźnią. Od tej chwili jest on w stanie czynić cuda w ich imieniu, a ponadto staje się dla innych doradcą i wzorem do naśladowania.

Jasnoocy potrafią się od siebie dramatycznie różnić – wyobraź sobie chociażby mrukliwego grubaska chłonącego Piękno natury i zabieganego elegancika wierzącego w Cywilizację. Kontakt z bogami upewnia ich jednak, że oni wszyscy stanowią ważny element większego dobra i konflikty między nimi byłyby po prostu głupie.

Mechanika: Jasnoocy to jedyni mieszkańcy Oceanu dysponujący Zdolnościami Nadprzyrodzonymi (Cuda). Zyskują je jako część profitów wynikających z tej Przewagi:

Jasnooki

Wymagania: nowicjusz, Duch k6+

Otrzymujesz Zdolności Nadprzyrodzone (Cuda). Możesz nauczyć się władać dowolną mocą, choć opanowanie tych zadających obrażenia wymaga od Ciebie bycia o rangę wyżej, niż jest podane w ich wymaganiach[1]. Ponadto otrzymujesz premię +2 do Charyzmy w kontaktach z cywilizowanymi narodami Oceanu.

Jeżeli gracz chce, by jego postać stała się Jasnookim w trakcie przygody, powinien wybrać przewagę Błysk w oku. Łatwo zauważyć, że stanie się Jasnookim dzięki niej opłaca się bardziej, niż bycie nim od początku kampanii. Wynika to z pewnej uznaniowości związanej z regułami stawania się cudotwórcą i faktu, że oświecenie postaci na sesji jest po prostu ciekawsze.

Błysk w oku

Wymagania: nowicjusz, Duch k6+

Poświęcenie Twojego bohatera dla jakiejś pasji jest naprawdę niezwykłe i prędzej czy później pozwoli mu zostać Jasnookim. Biorąc tę Przewagę, wybierasz pasję postaci – na przykład podróże, dyskusje czy miłość. Od tej pory Twój bohater zaczyna każdą sesję z jednym fuksem więcej, którego może wydać podczas realizowania swojej pasji.

Praktycznie rzecz biorąc, gracz może wydać go kiedykolwiek (w rozsądnych granicach), ale musi to umotywować – np. test Zastraszania wykonywany przez wziętego artystę może być powtórzony, jeżeli ma on na sobie własnoręcznie wykonaną maskę. Z kolei Włamywanie mógłby przerzucić, gdyby kradł materiały potrzebne do jego najnowszego projektu.

Obdarzona Poczuciem cudu postać, która osiągnie coś niesłychanego w związku ze swoją pasją, staje się Jasnookim i zyskuje odpowiednią przewagę. Nie traci wówczas tej Przewagi, ale nie dostaje PD po sesji, na której stała się Jasnookim.


[1] Magowie z kolei nie mogą rzucać leczenia ani uzdrowienia.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: